Od poniedziałku, 13 października 2025 roku, mieszkańcy Częstochowy będą mogli zgłaszać się do udziału w Komitecie Rewitalizacji. Nabór potrwa do 31 października.
Komitet Rewitalizacji stanowi forum współpracy i dialogu pomiędzy interesariuszami działań rewitalizacyjnych a władzami miasta. Jego członkowie będą opiniować i doradzać Prezydentowi Miasta w kwestiach dotyczących przygotowania, realizacji oraz oceny przedsięwzięć rewitalizacyjnych.
Podstawę funkcjonowania Komitetu stanowi uchwała nr 232.XXII.2025 Rady Miasta Częstochowy z 28 sierpnia 2025 r.. Na jej mocy Prezydent Miasta – zgodnie z zapisami ustawy o rewitalizacji z 9 października 2015 r. – powoła Komitet w drodze zarządzenia.
Osoby zainteresowane pracą w Komitecie, które spełniają określone kryteria, mogą złożyć deklarację przystąpienia w jednej z dwóch form:
- elektronicznie – przesyłając wypełniony formularz na adres:
📧 rewitalizacja@czestochowa.um.gov.pl - osobiście – w Urzędzie Miasta Częstochowy, ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój nr 114, w dni robocze w godz. 9.00–14.00, najpóźniej do 31 października 2025 r.
Udział w Komitecie to szansa, by aktywnie współtworzyć kierunki rozwoju i odnowy przestrzeni miejskiej Częstochowy.
fot. Marek Tęcza