Rozpoczęło się układanie asfaltu twardolanego na jezdni wiaduktu nad torami kolejowymi, który powstaje w ramach budowy przedłużenia ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej.
To obecnie największa inwestycja drogowa w Częstochowie i jedna z najważniejszych w historii miasta. Nowe połączenie znacząco usprawni komunikację, odciąży centralne arterie i połączy dwie części miasta – od drogi krajowej DK-46 do DK-91 – tworząc wygodną alternatywę dla ruchu przez Śródmieście.
Do tej pory kierowcy, chcąc dostać się z rejonu ronda Mickiewicza do Galerii Jurajskiej, musieli korzystać z al. Wolności, a następnie z ulic Ogrodowej lub Piłsudskiego, co powodowało korki i utrudnienia. Nowa droga skróci czas przejazdu, poprawi płynność ruchu i komfort podróżowania.
Zakres prac obejmuje budowę 1,2 km nowej drogi powiatowej prowadzącej od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. Projekt uwzględnia wykonanie ścieżek rowerowych, chodników, zatok autobusowych oraz przejść dla pieszych. Nad torami kolejowymi powstaje nowoczesny wiadukt, który zapewni bezpieczną i wygodną przeprawę.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną również rondo Mickiewicza i skrzyżowanie Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Zaplanowano także montaż ekranów akustycznych chroniących okoliczne zabudowania oraz nowoczesnego oświetlenia ulicznego, co podniesie bezpieczeństwo i estetykę całej trasy.
Całkowity koszt inwestycji wynosi około 95 mln zł. Blisko 60 mln zł pochodzi z programu Polski Ład, a pozostałe 35 mln zł to wkład własny miasta. Prace prowadzi firma Primost Południe z Będzina. Realizacja przebiega zgodnie z harmonogramem, a oddanie wiaduktu do użytku planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku.
Fot. Łukasz Kolewiński/Grzegorz Skowronek/UM
Miasto Częstochowa




 
												 
												 
												 
												 
				
 
								 
															 
								



 
								











