Nowe chodniki i ścieżki rowerowe za 2,2 mln zł – Częstochowa inwestuje w bezpieczeństwo i komfort pieszych oraz rowerzystów

Częstochowa kontynuuje inwestycje w infrastrukturę pieszo-rowerową. W 2025 roku na budowę i modernizację chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów wspólnych miasto przeznaczy ponad 2,2 mln zł ze środków własnego budżetu. To kolejny krok w stronę poprawy bezpieczeństwa i komfortu poruszania się po mieście dla pieszych i rowerzystów.

W ostatnich miesiącach zakończono już kilka ważnych inwestycji. Nowy chodnik powstał m.in. wzdłuż ul. Ludowej – od ul. Traugutta w kierunku Kiedrzyna. Kolejną ukończoną realizacją jest odcinek chodnika przy ul. Łokietka – od numeru 6 do wiaduktu nad ul. Piastowską. W dzielnicy Lisiniec zrealizowano z kolei zadanie wybrane w ramach Budżetu Obywatelskiego – chodnik-łącznik między ulicami Lwowską, Malborską i Raciborską.

Trwają również kolejne prace, m.in. przy budowie chodnika przy al. Armii Krajowej – od ul. PCK do ul. Dekabrystów, po stronie przeciwległej do torów tramwajowych. Inwestycja ta ma szczególne znaczenie dla mieszkańców osiedla Tysiąclecie.

Duże przedsięwzięcia zaplanowano także na Częstochówce-Parkitce. W tym roku powstanie tam chodnik z drogą rowerową wzdłuż ul. Okulickiego – pomiędzy ul. Szajnowicza-Iwanowa a ul. Łódzką. Dodatkowo miasto zleciło budowę drogi rowerowej wzdłuż al. Jana Pawła II – od Rynku Wieluńskiego do ul. Popiełuszki. Ta ostatnia inwestycja ma zostać ukończona na początku przyszłego roku.

W najbliższych tygodniach prace ruszą również w innych dzielnicach:

• Na Rakowie – chodnik przy ul. Ossowskiego (po stronie południowej, od skrzyżowania do zabudowy mieszkalnej),

• W Śródmieściu – po północnej stronie ul. Mielczarskiego,

• Na Stradomiu – wzdłuż ul. Kościelnej (od przedłużenia ul. Jagiellońskiej do ul. Chopina).

Dodatkowo trwa remont kładki dla pieszych na ul. Dębowej w dzielnicy Zawodzie-Dąbie.

Większość z tych inwestycji ma zakończyć się jeszcze w 2025 roku. Miasto stawia na spójność infrastruktury – wiele z realizowanych projektów łączy się z wcześniej powstałymi odcinkami lub uzupełnia istniejącą siatkę tras pieszo-rowerowych.

Częstochowa konsekwentnie rozwija infrastrukturę dla niezmotoryzowanych użytkowników dróg, kładąc nacisk na bezpieczeństwo, dostępność i zrównoważony transport.

fot. redakcja

Fot. redakcja

Udostępnij:

Facebook
Twitter
X
LinkedIn
Search

Najbardziej Popularne

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.